Tuesday, October 13, 2009

Kesenangan itu dugaan rupanya

buat ke sekian kalinya , aku nak menulis lagi...

aku penah membaca di blog lain, umat Muhammad s.a.w ...kehebatannya terserlah apabila wujud kesabaran dalam diri...
sabar dalam ertikata redha dan menerima apa jua keadaan dengan hati yang terbuka tanpa buruk sangka....

dan..itulah jawapan yang aku dapat selama mencari..namun , ALLAH punya kuasa...

rupa-rupanya...dugaan yang paling aku tak duga dan sama sekali tak menduga adalah dugaan KESENANGAN...

Umat dulu Allah uji dengan kesusahan, nak lihat taraf SABAR...
umat akhir zaman Allah uji dengan kesenangan , nak lihat adakah kita kufur atau SYUKUR...

Ya Allah, salahlah aku selama ini jika anggapan ku, kesusahan itu satu ujian..salah lah aku selama ini, jika anggapan aku , kesusahan itu cuma milik aku...

Ya Allah , kau bagi aku kesenangan, kau bagi aku kesihatan, kau bagi aku nikmat...rupa-rupanya tersembunyi suatu rahsia...adakah aku akan lebih dekat denganMu atau makin jauh....

Ya Allah , selama ini aku bercita-cita untuk hidup sezaman Nabi ku, agar aku dapat melihat wajahnya, agar dapat aku dengar suaranya, agar aku dapat berkongsi deritanya... namun aku sedar kini..aku tak upaya Ya Allah...sedangkan sedikit kesusahan yang kau berikan..aku tewas...bagaimana pula jika makananku nanti hanya sebiji tamar, tidurku nanti beralaskan tikar, kenderaan ku nanti seekor kaldai..ooohhh...

jauhnya aku.....

cuma doaku Ya Allah...doaku Ya Allah ...hanya satu...

bangkitlah aku di akhirat bersama Nabiku...amin


p/s : sebahagian isi aku dapat dari tazkirah subuh tadi...

No comments:

Post a Comment