Tuesday, October 13, 2009

Berubah la

Pelik tapi benar... bilamana ramai dah mula bertanya aku kenapa 'kehadiran' aku kali ni berlainan benar..maksudnya , tidak seperti 'muda2' dulu...

teman sekolah, teman sekuliah, teman seperjuangan , teman se'airasia' dan segala teman dah mula merasai pelik dengan perubahan diri aku... katanya aku dah tak macam dulu lagi..

cakap pun dah lain, pakai pun dah lain , wajah pun dah lain (aikk...sampai wajah pun dibuat kajian)... aku tersengih aje...

jawab aku, pantai pun dah berubah..nak pulak manusia... mereka kata mude lagi la bro, panjang lagi masa... aku tersengih lagi... mereka tanya lagi, kenapa tetiba ko macamni, baru 2 bulan lepas jumpa dan lain... aku tersengih lagi...

ada le suara2 sumbang kata' life begin's at 40' dan bla bla bla... dan aku masih tersengih...
.........
...........
dan aku mula mula berbicara...

Kalau kau tanya aku kenapa sekarang, kenapa tak dahulu atau kenapa tak akan datang???? aku nak jawap, adakah aku punya kuasa hendak menghalang hidayah Allah??
... adakah aku mampu meletakkan tarikh bila aku nak mula terima hidayah??
dan mungkinkah inilah hikmah aku berdoa untuk menerima hidayah ketika aku muda, ketika aku 'hanyut' dahulu kala...Allahuallam..

beginilah kawan, nak mudahkan cerita .....
aku dah letih buat DOSA...
maksud aku sekarang aku nak buat PAHALA...FAHAM!!!
so, tak boleh ke? atau ko nak aku jawab , aku dah tau nak mati bila!!!

kalau berjogging pon kita tahu masa bila nak berenti, takkan dalam kamus hidup tak tahu lagi masa bila nak berubah...cukup cukup lah...

so, korang kat luar sana tu yang masih terbuat dosa atau dah plan nak buat dosa... ingatlah !!!
takut2 nanti....hidayah kita nanti hanyalah sebuah 'penyesalan'...

cya-

No comments:

Post a Comment